Årsresumé 2011

Bättre sent än aldrig. När redan skrivit om mål och tankar inför 2012 kommer en årsresumé från mig, Nellan och Bill. Jag kan konstatera att 2011 verkligen blev ett annorlunda år. Ett år som utmanade mig på ett helt nytt sätt och bjöd på nya typer av upplevelser då första halvan utspelade sig i USA - en tid jag kom att älska och fortfarande tänker på och saknar varje dag. Sommaren präglades av jobb och häng med familj, pojkvän och givetvis de fyrbenta. Billy passerade även veteransträcket och gjorde en fantastisk höst i utställningsringarna.

JANUARI

Januari var en månad som prägldes av kaos. Nåret firades med Jens och ett gäng kompisar i Örebro. Ida och jag lämnade in vår slutgiltiga version av C-uppsatsen med godkänt betyg. Livet var ett kaos av visum, packning och separationsångest. Nell skadade en klo och fick en ilsken infektion. Natten mellan den 11/1 och 12/1 valpade Remy (Billy/Remy-kullen) och mitt i valpningen kramade jag mamma & Mille hejdå. En storm gjorde avresan dramatisk och rutten fick läggas om - men några dagar senare landade jag äntligen på amerikansk mark. I början präglades vistelsen av en himla förvirring och ångest men tack vare urgulliga roomies och den nyfunna vännen Hedwig kom jag snart tillrätta.


FEBRUARI

Februari var månaden då allt tog fart och jag lärde mig att älska San Diego. Jag påbörjade mina 4 kurser på San Diego State University; Principles of Advertising, Communication in Proffessional settings, Doigital Media 1 och Media and Audiences. Vi utforskade både stand- och nattlivet i Pacific- och Mission Beach. Jag höll min första presentation i min talklass. Fick med mig ett gäng på aktiviteten "kayakpaddling i månsken" där vi träffade ett par Italienare som vi sedan åkte på roadtrip till de snöga bergen i Big Bear tillsammans med. Hemma i Sverige opererade Eva bort ett par juvertumörer på Nell och Linda offrade sitt skollov för att vara hemma och ta hand om henne. TACK!


MARS


Mars började med gatufestivalen Mardi Gras, där bästa tjej-fyran + Adan & Chris dansade på gatorna downtown San Diego hela natten. Sedan följde ett besök från mormor och morfar. Vi hann med Seaworld, häng i Ocean Beach, middag i La Jolla och en trip till en vän norr om San Diego innan de flög hem till Swerige igen. Min granne Line fyllde 20 och vi firade med en skandalös fest (som fick stängas ner av polisen, haha) i vårt lägenhetskomplex, Villa Alvarado. En av mina galna proffessorer flippade totalt och bjöd in ett gäng star wars karaktärer till en lektion. Jag hann även med att åka på en partybus, en trip till Laguna Beach där vi sov på filtar under bar himmel och grönt st Patricksday firande i Pacific Beach. Mars avslutades med att Spring Break kickades igång och jag flög till Florida.


APRIL

April blev en riktig resemånad! Den påbörjades på Spring Break i Florida där jag tillsammans med Hedwig, Juli och Kat bilade runt typ hela Floridas kustlinje. Vi började i Orlando - körde över till västkusten med Fort Myers, Captiva, Sanibel - fortsatte söderut genom Everglades och Cypressträsket - hela vägen ut till USA:s sydligaste punkt (Key West) - upp på östkusten till Miami och West Palm Beach. Otroligt! Vardagarna spenderades sedan i skolan och på stranden och på helgerna hann jag med både en tur till Los Angeles och Las Vegas. I slutet av april började det kännas at slutet närmade sig och separationsångesten började smyga sig på...


MAJ


Maj var fantastisk och förkrossande - så mycket kärlek till alla platser och vänner blandades med tankarna på att allt snart skulle vara över. Minutrarna var dyrbara och vi tog alla chanser att hänga tillsammans på standen, på fester, på restauranger osv. En fantastisk tid! Mitt i månaden åkte jag till Chino Hills och var publik på ett amerikaskt Huntingtest, en annorlunda men häftig upplevelse. Två andra upplevelser var The Underwearparty och Paitball med mina finska militärgrabbar! Finalweek körde igång och jag pluggade dag och natt en vecka (på riktigt!). Sen bjöd italienarna på en oförglömlig roadtrip i en husbil där vi reste upp genom arizona, såg Monumeny Valley, touchade Utah, stannade vid Grand Canyon, sen Lake Havasue. I San Diego blev jag mött av Malin och med henne vid min sida sa jag adjö till alla kompisarna.


JUNI

I början av Juni har det dags för ännu ett avsked - denna gången till San Diego - när Malin och jag påbörjade vår roadtrip längs USA's västkust. På en vecka tog vi oss norrut via LA, Santa Barbara, Castroville, Santa Cruz och Palo Alto för att avsluta i San Francisco. Där boardade vi ett plan till Ney York för en vecka i the big apple innan hemresan var ett faktum och jag flög hem till Sverige iklädd min SDSU-hoodie skrattandes med tårarna sprutande ur ögonen. Återförrenades med Jens, Nell och Billy och vi jängde på Femöre innan jag började jobba på SKK. Billy fyllde även veteran och Nellan passerade 11-sträcket.


JULI

Juli präglades av jobb på SKK. Nellan, Billan och jag trängdes ihop med Malin, Linda och Toddy i brommakällaren och knegade på dagarna. Juli var även månaden som Billy debuterade som veteran i utställningsringen. Det var i Rottneros och på GRK Open Show placerade Åsa Cederlund honom som 2:a bästa hane. På samma uställning deltog kennel Combine med inte mindre än 3 syskonpar i Brace-klassen där Toddy och Tessa med mig som handler fick vinnarrosetterna. I ett försök att sakna USA mindre åkte Malin och jag på en mindre roadtrip i sörmland - Flen - Helforsnäs - Nyköping  och avlutade i Oxelösund för att hänga med Hedwig.


AUGUSTI

I augusti påbörjades finputsningen inför årets Golden Special. Billy och jag hade under sommaren börjat teama ihop oss igen men kändes långt ifrån den punkt där vi släppt allt vid årsskiftet. På SSRK-ungdomsläger i Lilla Träskaten deltog vi i Jens Palmkvists grupp, vilken vi trivdes med som instruktör, och höjdes. Kanske skulle vi kunna starta på specialen ändå? Så kom specialen - en helg jag minns som en av 2011's allra bästa. På workingtestet skärpte både jag och Billy till oss och skrapade ihop nya rekordpoäng för oss som ekipage, 78 poäng. Söndagen blev sedan oförglömlig när Billy vann både veteranklassen, jaktklassen och slutligen blev BIS. Nellan visades i specialvetanklassen där hon blev 1:a med HP


SEPTEMBER

I september förlängdes mitt vikariat på kennelklubben så när Linda och Main började skolan på varsitt håll igen blev Nella, Bill och jag kvar i Bromma själva. Linda och jag spenderade en dag på Böda Camping, där Billy blev BIM och även BIR-veteran på SKK's utställning. På Eskilstunaprovet jobbade jag som sekreterare i elitklass åt Anki Andersson, som alltid oerhört lärorikt. Jag skaffade även F-skattsedel och började jobba deltid som webbredaktörsassistent på Universum för shortcut.nu och campus.se.


OKTOBER

Oktober präglades av jobb när jag bollade både SKK-jobbet och Universum, men det funka de bra. Birgitta började hjälpa mig med hundarna när jag jobbade i stan, en toppenlösning! Södermanlands kennelklubb ordnade en utställning inspirerad av champion och champions där Billy var med som veteran och korades till Södermanlands vackraste veteran. Familjens älskade katt Combine Deja-vû, Bella, fyllde 18 vilket firades med räkar och champagne. Avslutningsvis blev Billy 3:a bästa hane på Sala Open Show.


NOVEMBER

November var en ganska lugn månad då jag avslutade vikariatet på SKK. Foppa trasslade med både motor och punka. Jag var publik på retrievermästerskapet och ett par helger senare arbetade jag och Linda som viltbärare på cocker-SM. Novembers viktigaste händelse var dock definitivt när Billy och jag äntligen fick delta som apportörer på en praktisk jakt!


DECEMBER

Årets sista månad och det var som alltid dags för Stockholms hundmässa - ännu en utställning som jag kommer minnas mycket länge. Att Billy som veteran blev 2:a i en stor championklass och senare även 2:a bästa hane är en prestation som gör mig stolt och rörd. Nellan jobbade järnet som klapphund i SKK-monter. Alslutningsvis fick jag 2 månaders förlängt vikariat på Universum och blev utnämnd till "Årets Webblixt".

Kommentarer
Postat av: Johanna & Majken

Vilket härligt år du har haft! :-) Lycka till med 2012!

2012-01-23 @ 06:13:15
URL: http://johannalofgren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0