Funniest fail trip ever

Jag har suttit och stirrat på datorskärmen i snart en halvtimme nu. Börjat skriva. Tryckt på delete. Börjat om. Delete igen. Men jag ska göra ett sista försök. Något reducerat dock. Cheesy jag vet, men för vissa saker tillämpar jag regeln what happend in Big Bear stays in Big Bear.

Ja, så ni vet att vår destination inte var helt spikad vid avresan. Snart blev i allafall destinationen klar. Vem vill kolla på blommor i öknen när det spöregnar helgalet? Vi satsade alltså på att bygga snögubbar uppe i bergen i Big Bear. Vägen dit blev galen. Galen, my friends. Eh, jag inser att det här kommer att ta för mycket plats. Här kommer en snabb review:

Väntan. Galet regn. Bilkrasch. Alla ok, dock. 2 timmar på motorväg. 1 timme på dimmig småväg. Oväder. Krav på snökedjor. Vända om. Köra ytterligare 3(?) timmar. Vilse i öknen. Ingen mobiltelefonmottagning. Klockan mellan 3-4 am. Eskorterade till närmsta hotell av sheriffen. Sova på hotellet. Frukost i hotellets giftshop. Köra till Big Bear. Njuta av magnifika vyer. Slockna i stugan. Italiernare som lagar spagetti. Tårta. Tequilashots. Snökrig. Never have I ever. Snurra flaskan. Cabindisco. Godnatt. Godmorgon. Kimberly the table cloth. Skotta fram bilar. Montera på snökejdor. Tappa snökejda. Leta snökejda. Bilkö ner från berget 1,5 h. Hungersnöd. Knuffa fastkörd bil. Bråttom hem. Starbucks.

Mellan varje ord kan ni även skjuta i SKRATTA. Ibland så att magmusklerna krampade, ibland så att tårarna rann.


Tips för att lätta upp jobbiga studner: Ta med tre italienare, they will know what to do!


Kommentarer
Postat av: Gunela

Inte den trip man väntar sig i San Diego - men tydligen behövs snökedjor inte så långt bort. Vilken upplevelse!

2011-02-23 @ 08:46:35
URL: http://hemsida.net/kolbacken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0