Moonlight kayaking

Denna lördag började först klockan 11 för det var då jag slog upp mina blå. Ibland vet jag inte vart kvällarna tar vägen här i Villa Alvarado. Man går över till nån som har en "kick-back" (typ som en chillkväll) och minglar lite. Folk kommer och går, så det finns alltid någon att döda tid med. Speciellt fascinerad är jag av ett gäng amerikanska killar som bor ihop. På många sätt är de som stereotyperna i high-schoolfilmerna vilket gör dem extermt intressanta att snacka med. Anyway, detta resulterade i att jag somnade först sent inpå småtimmarna...

Efter att ha mumsat i min mitt dagliga instant oatmeal (se inlägg nedan!), bar det av till Mission Beach. Det är inte speciellt långt, ca 20 minuter med bil men med buss och spårvagn tar det minst en timme. Lite drygt, men värt det. Idag fick vi nämligen se delfiner som simmade en bit ut längs med stranden.

Vid femtiden gick vi till Mission Bay Aquatic Center för att delta på aktiviteten Moonlight Kayaking. Vanligtvis kostar turerna en del, men Centret har ett samarbete med SDSU som gjorde att vi fick delta för 5 dollar ikväll. Man är ju dum om man inte tar chansen! Det började med grill och chill och sedan fick vi lite info om kajakerna innan vi begav oss ut ett par timmar. Det var en häftig upplevelse och som alltid knöts det nya kontaker. Jag älskar hur alla är så öppna här. Efteråt blev jag erbjuden skjuts hem av två italienska killar som bjöd mig och mina vänner på italiensk fest nästa helg. Spännande!


T. v. Line och Deniz på Mission Beach
T.h. Taggade tejer inför moonlight kayaking


Här har det blivit fart på gillen och på bild nummer två är vi dessutom mätta och belåtna


Fresbee fun!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0