Sunny San Diego

San Diego, San Diego, soliga San Diego....  sol och värme hör till vardagen här. Fy tusan vad skönt det är alltså. På dagarna skulle man lätt kunna spatsera gatan fram i bikini och då är det är det fortfarande vinter här! Men så har jag fått höra att vädret tydligen är väldigt fint just nu också. En dag var det dock lite molningt och då klagade alla på hur kallt det var eftersom man var tvungen att ha en tröja på sig. Allt är då sannerligen relativt!

Vintertid här betyder dock att solen inte är uppe så länge som den är under sommaren. I nuläget blir det varmt vid nio-tiotiden skulle jag uppskatta och lite kyligare när solen går ner vid fem på eftermiddagen. Något som överraskat mig är att jag inte tycker att värmen är jobbig alls. Speciellt min kära Jens kan skriva under på att jag kan bli riktigt grinig utomlands om jag tycker att det är för varmt, men värmen här är annorlunda och så fläktar det skönt.

Gårdagskvällen spenderades i soffan med mina roomies Amore och Muriel framför real housewifves. Riktigt hjärndöd aktivitet med andra ord, men det var skönt. Ikväll ska jag, Kimberly och ett par av mina grannar på "Murder mistery dinner" som skolan ordnar. Spännande och framför allt gratis mat!


Slänger in ett par bilder på min fina bagagetag som jag fick av snälla
Mille innan jag åkte, lägg märke till att det är en amerikansk golden!

Kul förresten att så många har hittat till mig blogg, och att några av er har kommenterat det jag har skrivit :)

Kommentarer
Postat av: Moa

Dina inlägg är morgonlektyr här hos oss. Fortsätt skriva!

2011-01-22 @ 08:53:08
URL: http://klickerhundar.wordpress.com
Postat av: Tony

Gratis mat är alltid bäst ;) Du verkar ha det jättebra på andra sidan klotet. Självklart följer jag din blogg, måste ju se att du sköter dig och inte blir allt för amerikaniserad :) Puss / Toni

2011-01-22 @ 09:07:47
Postat av: Anonym

Vi saknade dej och Max igår."Djungelboken" var en härlig föreställning.Efteråt middag på grekrest. Ka och Anne hade inget emot att överta era biljetter.

Vi är glada för din blogg. Tack!Ha så kul!

2011-01-24 @ 10:18:48
Postat av: Ugglan

Vi saknade dej och Max igår."Djungelboken" var en härlig föreställning.Efteråt middag på grekrest. Ka och Anne hade inget emot att överta era biljetter.

Vi är glada för din blogg. Tack! Ha så kul!

2011-01-24 @ 10:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0