Smilfinken och jag ska till SM

Ännu en vecka med lån av smilfinken har passerat. En lika trevlig vecka som den förra. Hon dundrar fram i skogen, slänger sig ut i vattnet för att simma efter änder och väcker mig på mornarna så jag inte missar härliga soliga mornar. Billy dras med och blir busig. Tillsmmans ligger de och skrubbar ryggarma i blåbärsriset efter en härlig rusch över stock och sten.

Anledningen att Tessan varit hos mig lite extra på senaste tiden är något jag inte riktigt velat andas om innan, men det är faktiskt med målet att starta på SSRK Ungdoms SM ihop i slutet av augusti. Det är det första Ungdoms SM någonsin och hela ungdomskommittén har verkligen slitit häcken av sig.

Det ska bli så kul att vara med på Ungdoms SM! Låter det dock vara osagt om vi verkligen genomför alla stationer eller hur det kommer gå resultatmässigt. Vi är enbart där för att ha kul helt enkelt. Det viktigaste är att Tessan får en trevlig upplevelse då det faktiskt blir hennes första WT.

I veckan har vi stämt av lite markeringar på land och vatten, avlämningar, skick, inkallningar och fotgående. Mycket grunder sitter fortfarande fint och vi förstår oftast varandra - men det finns såklart även MYCKET mer att önska. Härligt är att Tessan alltid har en viftande svans och pigga ögon. Tack, mamma, för att jag får låna Smilfinken!


Klicka på bilden för att komma till inbjudan! Ni har väl anmält!? Och alla över 25 är såklart
välkomna att komma och titta samt hejja på sina favoritekipage. Kungsbyn är tävlingsplatsen!


Kommentarer
Postat av: Lena

Lilla Tesslan är speciell på mer än ett sätt. Först och främst enda dotter i huset till "MAgda" (Ch Combine Flames of Fantasy) Och som liten valp var hon helt ointresserad av att jaga efter och ta föremål - än mindre apportera dem... Så lossnade det plötsligt i 4-5 månaders åldern. Sedan dess har hon varit ovanligt lättlärd och taggad - och oftast väldigt säker på markeringar.

I all sin livlighet så är hon samtidigt en lite mjuk "lady". Så jag tror hon kan passa dig Jenny ganska bra att träna!

2012-08-17 @ 18:45:52
Postat av: Ann-Sofie

Håller båda tummarna för att ni får en underbar upplevelse tillsammans njuter av dagen o sen längtar till nästa gång. Lycka till tjejerna ♥♥

2012-08-17 @ 20:35:44
URL: http://zetterljungs.hundstudio.se
Postat av: lena, millie,ebba

Stort Lycka till !!!!

2012-08-18 @ 01:29:17
URL: http://www.goldentjejenmillie.se
Postat av: Ingela Stake

Njut och ha roligt !

2012-08-19 @ 13:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0