Ni kan kalla mig snåljävel

HUTLÖST!

Det var min tanke när hundarna och jag kikade på reflexprylarna på Bromma Zoomarknad. Reflexvästar som började på dryga hundralappen, selar för minst 150 pix och sånna där flärphalsband som jag hade siktat in mig på fick man ge 199 spänn för. I ”min” prisklass, alltså under hundringen – gärna en femtiolapp, kunde jag få ett ”jägarhalsband”. Ett elastiskt orange halsband med en tunn reflexsträng på. Nej, då får det vara tänkte jag och stövlade snopet ut ur butiken.

In på coop och handla kvällsmat. Chansade och slog en lov förbi hundhyllan, och där hängde dem – reflexväst för hund 30 spänn styck. Taget! Inte lika praktiskt och enkelt som ett halsband må hända, men stora reflexer och mycket prisvärt.


Inte Nellan eller Billan som posar här, men detta är iallafall höstens dresscode.


Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker EKONOMISK är ett mer passade ord faktiskt <3



_______________________

I have added cool emoticons to this message.

To see them go to http://x.exps.me?da812353393c21fd483d71fc03ab3b76

2011-09-16 @ 14:46:36
URL: http://[email protected]
Postat av: ulf

Kunde inte motstå din fenomenala rubrik. Var tvungen att gå in och läsa. Sen har du rätt i sak också. Hutlösa priser ibland för saker djuraffärerna kan ta fram i massupplagor.

Ulf

2011-09-16 @ 15:21:17
URL: http://schferliv.blogspot
Postat av: Moa

Hihi sånna har jag som reservvästar liggande i bilen. Helt ok men de håller inte så länge om de gör mer än går i koppel i stan i dem.

2011-09-17 @ 11:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0