Lunchrast

Måndag, och vi är tillbaka på kontoret efter en fullspäckad helg. I lördags jobbade jag som funktionär i elitrutan på Eskilstunaprovet, och skrev åt Anki Andersson. Att jobba som sekreterare är verkligen ett lärorikt jobb, man får gå med och se hundarna från första parkett samtidigt som domaren fungerar lite som en expertkommentator.

Under dagen fick jag se flera trevliga golden. Min favorit var en liten til som såg ut att komma från kennel Doubleuse. Hon var fruktansvärt söt och arbetade i otrolig harmoni med sin förare, en stor man som utstrålade kärlek till sin hund. Då blir jag rörd. Även Doubleuse Pollux imponerade så han enligt min mening gjorde ett av dagens snyggaste walk-up jobb. Sörgoldens Solo och Tony är alltid trevliga att se ihop, och i lördags var inget undantag. Kul med duktiga golden!

Mellan två släpp började domaren plötsligt dansa - hon hade fått rapport om att dottern Ulrika och Iva (Searover Ivatutt) just klaratsitt praktiskta prov och att goldenvärlden därmed fått en ny jaktchampion!

Nu, back to work!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0