Spännande dag på cocker SM

I morse började dagen med att Linda och jag skyndade ut med våra djur i ottan innan det bar av mot Hässelbyholm och cocker spaniel SM, första spaniel provet i Sverige för min del och första spanielprovet någonsin för Linda.

Efter att ha börjat provet med att klappa fram den största gris jag någonsin sett(!) fortsatte vi på fasaner. Provet gick i omväxlande vass, högt gräs och brötiga skogskanter. Som publik såg man nog inte mycket av hundarnas jobb, men eftersom Linda och jag var viltbärare fick vi gå med på linjen bakom varsin domare. Hur bra som helst!

Under dagen fick jag uppleva många häftiga cockrar! Framför allt imponerades jag av SE J(J)CH Catchin Defender som jag fick se göra ett skitsnyggt arbete på en runner, Buisey Lizzy som i mina ögon arbetade med en otrolig intensitet och frenesi, samt Whaupley Ulrica som jag tyckte arbetade i sån härlig balans med sin förare. Måste även nämna Vagnmakarens Wilma, som var sötast i startfältet. Haha!

Vid två tiden avslutades provet, och efter att domarna överlagt placerade de de fyra främsta enligt följande:
1. SE J(J)CH Saxaphone Woodcock
2. Buisey Lizzy
3. SE J(J)CH Timsgarry Bell
4. SE J(J)CH Whaupley Tramp

Guns Choice tillföll Torbjörn och SE J(J)CH Whaupley Ulrica



'Multitaskar' lite tillsammans med herr och fru fasan under en paus


Kommentarer
Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg

tack för tipsen, och vad roligt att du tycker om bloggen! :)

2011-11-06 @ 21:00:50
URL: http://catago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0