Farbror B - 2:a på Stora Sthlm

Jag tror att det var nyss när jag stog och borstade tänderna som det sjönk in och blev verkligt: Idag blev Billy 2:a i en stor championklass och senare 2:a bästa hane på Stora Stockholm, som i år även var Nordisk Vinnarutställning - och detta vid en ålder på drygt åtta år.

För mig var det andra gången jag visade hund på mässan (första gången var med Trooper år 2007). Även om domare, Hans Rosenberg, tidigare visat att han tycker om Billys typ var jag mycket osäker på om det skulle gå vägen idag. Billys päls är nämligen inte alls i toppkondition - vilket Hans också nämnde i kritiken - men uppenbarligen kompenserade hans övriga egenskaper. Bidragande var nog också att Billy var härlig att visa idag. Hon bjöd till, viftade på svansen och stegade på när vi visade rörelserna.

Som ni säkert vet kan man läsa följande i Golden Retrieverns rasstandard: "Rasen ska vara vänlig, tillitsfull och ha självförtroende". På Billys kritiklapp från idag fanns en mening som gick rakt in i hjärtat på mig: "Utstrålar trygghet rakt igenom" - Jag ser det som en av de vackraste komplimanger och är både stolt och tacksam över att få han en sån fin kamrat som farbror B!

Kommentarer
Postat av: Boel

Klart du ska vara både stolt och glad över Billy!Han är verkligen en härlig hund.Och att han placerade sig i toppen på mässan var jättekul och inget konstigt.Det är där han hör hemma tycker jag.

2011-12-12 @ 07:17:26
Postat av: Annelie

Underbart och ett stort GRATTIS!

2011-12-12 @ 11:42:56
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Hanna

Grattis till den fina komplimangen och ett grymt resultat. Finaste Billy.

2011-12-12 @ 15:49:57
URL: http://kennelblagul.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0