Billy bjuder upp

Det är hemtentavecka för mig, vilket innebär att en del av den tid som vanligtvis läggs på hundarna måste gå åt tentan. Igår fick jyckarna förutom kortare kissturer en längre sväng och ett träningspass i en av sjöarna bakom universitetet. Blev både dubbelmarkeringar och linjetag för båda djuren, fast lite lättare för Nella då. Fast jag tycker hon är otrolig som plötsligt är så arbetsvillig och duktig, hon som knappt klarat en enkelmarkering innan. Kanske lär de sig faktiskt mer än man tror av att sitta vid sidan av?

Idag har det dock bara blivit rastning, det märks på Billy som nu är van att få rejäla genomkörare varje dag. Vanligtvis så sover han som en stock i hallen på kvällarna men nyss gick han och stal en tennisboll ur träningsväskan, ställde sig framför mig och bjöd upp till lek. När jag inte visade intresse lekte han helt solika lite med den själv. Nu har han dock övergått till ett försök att stirra ut mig...

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Söta goa Billy, inte lätt att förstå varför ens aktiva matte helt plötsligt fastnat i skrivbordsstolen med en tekopp i handen o pannan i djupa veck.

2010-09-28 @ 22:56:04
URL: http://zetterljungs.cybersite.se
Postat av: L8

Sitter och läser din fina blogg! Vad duktiga ni är, du och Billy hoppas nu att 2:an snart är i hamn!

Håller en tumme!

2010-09-30 @ 16:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0