Reunion

Vid lunch släppte Mille & Anna av Billy på väg till IKEA. Grabben intog studentgatan som den prins han är, genom att lyfta på benet i vartannat steg: "Tjejer, jag är tillbaka!". Som mamma gärna påpekar var det i renoverat skick han återkom, kammad med badad mage, klippta klor och friserade tassar.

Gladast av alla blev älskade lilla Nella. Hon blev så glad när jag öppnade dörren att hon for ut med ett tjut och hälsade på Billy. Sedan när jag lät dem lulla på gräsplätten utanför följde hon Billy som en liten svans.

Som mina hundar har vuxit ihop den senaste tiden. I vardagen verkar de inte ha mycket utbyte av varandra, leker inte och interagerar inte så att det syns. Men uppenbarligen uppskattar de av varandras sällskap ändå. När Billy åkte hem blev Nell nästan som deprimerad. Ville inte så gärna träna eller gå på promenad och istället för att stensova på sin madrass låg hon och tittade olyckligt på mig.

På promenaden idag knatade hon dock på som vanligt och hemma i hallen placerade sig Billy i korgen och Nell på madrassen bredvid. Snart snarkade de som grisar och allt kändes precis som vanligt igen.


Höstbästisar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0