Powerwoman

Igårkväll blev det ett spontant klubbesök och spelning för min del vilket gjorde att uppstarten på dagen imorse blev aningens seg. Kvällen var i allafall mycket trevlig och spelningen bra så det var det väl värt ändå. Vid lunchtid åkte jag och hundarna till stallet. Som jag har kommit att njuta av veckans stalldag!

Såhär i uppsatstider känner jag mig nästan konstant stressad och att jag samtidigt försöker fixa allt inför nästa termin gör inte pressen lättare. Hundpromenaderna hjälper mig att varva ner, men jag har svårt att skaka tankarna ur huvudet helt. I stallet blir dock mitt sinne typ helt blankt. Jag blandar foder, väger hö, mockar, borstar och till sist promenadrider Deo och under hela tiden känner jag mig så otroligt lugn och avspänd.

Hundarna är med i stallet båda två. Nells favoritstund är när jag skär morötter för då får hon och Billy varsin liten att knapra på. När jag rider ut får bara Billy följa med, det tycker han är jättekul. Idag skrittade jag barbacka genom en snötäckt skog med Billy farandes framför hästen. På halva sträckan fick möte vi en gubbe, men det är inga svårigheter för på kommando kommer Billy och går bredvid hästen. Jag fylls av en sån powerkänsla i sånna situationer. Där sitter jag på en stor kraftfull häst och har inga svårigheter att kontrollera både den och min pigga hund trots att jag varken har sadel på hästen eller koppel på hunden. Känsla!

Att hundarna efter några timmar i stallet ligger helt totalt utslagna i hallen är en trevlig bonus. För nu måste jag återgå till verkligheten och allt plugg igen. Nästa vecka får jag återvända till min fristad igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0