Hej & Hejdå!

I drygt en vecka stannade vi på Femöre. Precis som i resten av Sverige har vädret varit soligt och varmt. Pest när man är i stan, men underbart på landet . På Femöre har vi havstomt och hundarna får springa och bada som de vill, något de utnyttjar till fullo. Speciellt Nell är mer i vattnet än på land, ständigt sökande efter stenar på botten som hon plockar upp på land.

Widebeckarna trivs på Femöre och jag har fått kvalitetstid med nästan alla mina kusiner - oj vad jag tycker om dem - deras familjer och såklart mormor och morfar. På dagarna har vi badat, solat, läst gamla fantomen, grillat och chillat. En dag var vi på Boda Borg och jag fick träningsvärk i armarna. Har även (tro det eller ej) joggat några rundor med Billy. I övrigt har hundarna motionerats med simning efter båt. Varken Nell eller Billy tycker att det är speciellt skoj, men följer pliktskyldigt med. Även några pass med vattenapportering har vi fått in på schemat.

I måndags återvände vi till verkligheten och jag for på återbesök hos Stefan Rosén på Redog med Nella. Det var mycket lyckat då Nell visar klara förbättringar. Tå-artrosen är hon i princip besvärsfri från i främre delen av ryggen är hon nästan smärtfri. Nu ska vi fortsätta bygga muskler, främst i bakpartiet. I hennes tidigare så strikta koppel och skritt program ska jag lägga in viss lös motion och trav. Underbart!

Nu hör ni dock inte så mycket mer från mig på ett par veckor igen. Inatt flyger jag och Jens till Kroatien och blir där två veckor. Känns lite konstigt att lämna ett så värmeböljande Sverige, men jag ser verkligen fram emot att få träffa Jens igen och återse vackra medelhavet. Världens bästa hundar får bo hon mamma och pappa under tiden.

Simma lugnt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0