Blooper á la familjen Widebeck/Larsson

Nu kära ni tänkte jag ta och dela med mig av jag en dundertabbe som familjen Widebeck/Larsson utförde en av de sista dagarn i Danmark. Jag gillar som bekant min stundtals smått förvirrade familj. Visserligen kan jag bli gnällig, mamma sur, pappa stressad och Lindi bara helt totalt balla ur då och då, men det går oftast snabbt över och snart skrattar vi igen. Så var det även i Danmark. Speciellt när vi är trötta och hungriga kan de konstigaste saker hända.

Som till exempel en kväll när vi vrålhungriga stog i kö på stans sjabbigaste pizzeria för att allt annat verkade ha stängt och jag gnällde så att pappa surnade till och mamma kände sig tvungen att gå imellan. Då drog hon till med det första som dök upp i hennes huvud: "GÅ PÅ TOALETTEN NISSE!" med ett tonfall som när hon ber en hund att gå och lägga sig eller sluta rulla sig i kobajs på åkern. Det skrattade vi gått åt när pizzorna landat i magen och vi var mätta och på gott humör igen.

Men åter till dundertabben.
Det var när vi var på väg hem från WT't i slutet av veckan. Vi var trötta av att ha stått i gassande sol hela dagen. En dryg halvtimmes från Struer och Venö, där vi bodde, stannade vi för att tanka. Lindi och jag passade på att besöka mackens toalett. När vi lite senare klev ut genom Statoils skjutdörrar såg vi hur den röda volvon med taxbox svängde ut från macken och fortsatte ur vårat synfält trots att vi sprang efter och tjoade samt vinkade med armarna.

Först stog vi bara tysta och tittade på varandra, sedan började vi gapflabba. Hade mamma och pappa glömt oss på macken? Vi satte oss och väntade ett slag för att se om de bara skojat, men efter en stund fick vi inse att de verkligen glömt oss. Och där satt vi utanför en Statoilmack i Danmark utan mobiltelefoner. Jag hade min plånbok i fickan så vi köpte påse ostbågar och en cola och delade, de måste ju snart upptäcka att vi inte satt i baksätet, eller? Vi började överväga andra teorier. Var de sura och detta något slags staff? Eller var det bara ett överdrivet skämt?

Bilen dök i allafall inte upp så lite fnissiga gick vi in på macken för att låna telefon. Där tyckte de att det var årets händelse och var väldigt hjälpsamma. Strax efter att vi förstått hur deras telefon funkade svängde dock röda volvon in på macken innehållande två surmulna föräldrar. De hade verkligen glömt oss och tyckte inte att de var så angenämt att behöva sitta i bilen 40 minuter extra denna heta dag. Men efter en stund fnissade vi alla fyra. Vad är sannolikheten likson? Tja, i min familj är den kanske ändå rätt så hög när jag tänker efter!


Lindi, Mamma och jag på Sicilien för ett år sedan


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

HAHAHA riktigt skoj o sååå typiskt er ändå på nåt sätt. Var glad över den goa familjen!! men är lite nyfiken på VEM som kom på att ni fattades o VAD sa de då i bilen????? det skulle ju varit inspelat vet ja.. ett litet ljudklipp hade varit perfa på det! Måste oxå betyda att ni var attans tysta o lugna i baksätet hela resan ;)

2010-07-02 @ 16:22:54
URL: http://zetterljungs.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0