Winter Wonderland

I morse var det tystare än någsonsin förr på studentgatan. Dels för att det var lördagsmorgon, men säkert mest för att det precis som i andra delar av landet har snöat konstant sedan natten till igår. Många stora flingor har byggt höga djupa drivor.

Igår gick vi den längre turen på eftermiddagen med förhoppningen att någon pulsat upp de igensnöade stigarna åt oss, men sån tur hade vi inte. Jag säger bara såhär: gymmet kan ju slänga sig i väggen. Gud så jobbigt det var. Knädjupt kan jag ta. Det är jobbigt men okej. Igår var det nästan midjedjupt på sina håll. Jag kunde liksom inte kliva över ytan utan fick vagga mig fram liksom.

Här är ett par dåliga mobilbilder på hur det kunde se ut. Där det var riktigt djupt vågade jag dock inte hala fram telefonen. Hade jag tappat den där hade den varit lost forever.


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Haha, älskar näst sista bilden på Billy. Han verkar lagom nöjd med snön. Ta hand om er i snörusket därhemma!

2010-02-20 @ 11:52:11
URL: http://www.cornelias.se
Postat av: Moa

Hihi ja snacka om fyspass! Har det slutat snöa hos er? Här liksom yr det mest omkring men har kommit massor också.

2010-02-20 @ 12:54:10
URL: http://klickerhundar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0