Toppenhelg på flera sätt

Helgen som gick var, tro det eller ej, nästan helt hundfri för min del. I fredags styrde Jensa och jag kosan mot huvudstaden med ett stopp i Eskilstuna för att lämna hundarna till min mor när hon slutade jobbet. Vi promenerade dit genom rinmansparken och Billy passade givetvis på att ta ett dopp i plaskdammen med efterföljande jordinpackning. Det var föga uppskattat av min mor, hehe.

I Stockholm checkade vi in på hotel Tyresö hos Jensas föräldrar och hade myskväll. Dagen därpå däremot, på lördagskvällen var det dags för helgens happening: THE LAST BOUNCE. Jag har älskar Bounce sedan jag såg The Score för flera år sedan. På den tiden skuttade jag själv omkring i danssalen till diverse beats och försökte se cool ut. Som alltid var Bounce underbara. De bjöd på en hejdundrande show och slutar aldrig att förvåna publiken.


Till min stora lycka körde de min favoritdans från sin föreställning Gökboet. Grymt!

.

På söndagen hoppade jag in i slavtaxin som avgick från en annan del av Tyresö och bilade ner till Oxelösund och 5öre, med min moster med familj eftersom det var dags för att öppna sommarhuset. Ytterligare en moster med familj och så Pappa & Linda dök upp. Givetvis hade jag bett pappa ta med Billy så mellan städning, eldning och slipning av altanen passade jag på att köra ett par vattenmarkeringar. När jag kom hem och kikade på nätet såg jag att Sverige blivit nordiska mästare i WT. Hatten av! I det vinnande svenska laget ingick Riverrace Brunello, en son till Billy. Cred!

 


Heja Sverige! Johan och Brunello till höger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0