Allt jag vill kan jag göra!

Idag stog det klart att jag kommer göra praktik på Svensk Mjölks kommunikationsavdelning i fem veckor med start på måndag. Det kommer att innebära en snabb omorganisering av min vardag. Svensk mjölks kontor ligger i Stockholm så i helgen flyttar jag och hundarna hem till Hållsta. Jag kommer att pendla till Stockholm och kanske även spendera någon natt i veckan där för att spara lite på studentekassan. Hundarna kommer att få hänga med mammas hundar på dagarna, men jag är fast besluten att engagera mig i dem varje kväll när jag kommer hem. Det kommer nog bli en kämpig månad, men säkert också väldigt rolig. Tid kommer säkerligen vara en bristvara, men när jag tvivlar på min förmåga rabblar jag en mening som blivit nästan som ett mantra för mig: Allt jag vill kan jag göra!


Något som ska bli mysigt med att komma hem till Hållsta är att få mysa
med kisse-bella, även känd som Prinsessan Blurkas. Bella är 17 år gammal
och en kär vän till mig. Tidigare i vår såg det ut som vi skulle gå skilja vägar
men nu är prinsessan åter på spåret, dock nästan döv men oj så älskad.

 


Nell kommer säkerligen att inta megabädden i köket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0