Eftersnack: Kisaprovet

Idag har jag inte haft så mycket i skolan. Billy blev kvar i Hållsta efter provet då han ska ögonlysas på tisdagkväll och jag kommer inte till Hållsta igen förrän onsdag. Nell är hos mig i Öre, men jag promenerar rätt lätt med henne för hon har en dum återkommande hälta. Istället för att plugga och aktivera/motionera hund har jag vänt och vridit på gårdagens prövning. Många tankar är nedskriva, men blir lite mycket att printa här. De tre största lärdommarna jag drar av Kisaprovet är dock följande:

* Billy bör inte "vila och ladda" innan provstart som vi testade inför Kisaprovet. Istället behöver vi nog stärka hans självförtroende geom att ge honom utmaningar MEN som han får lyckas med.

* Billy måste stärkas framförallt på vattendirigeringar och i sökuthåligheten. Uppsvaret på mina dirigeringstecken måste också förbättras.

* Jag måste förbättra min mentala förmåga att lägga utförd uppgift åt sidan och enbart fokusera på vad som händer just där och då. Jag får inte utstråla osäkerhet, besvikelse eller missnöje förrän Billy är färdigprövad, rastad och sitter i bilen. Då kan jag deppa om jag absolut måste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0