Billysaknad och en ny ponnykompis!

Här händer inte mycket värd att föreviga på nätet. Nella och jag myser och umgås. Billy blev nämligen kvar i Eskilstuna i söndags. Mamma bestämde sig hastigt för att para sin Doris, Combine Merry Message, med Billy så han har varit på bröllopsresa hemma ett par dagar. Doris är en tik jag verkligen gillar och jag tror att det kan bli en väldigt trevlig kombination.

Fast det har varit tomt här i Öret utan vår Billy. Det tycker både Nellsan och jag, även om vi haft det mysigt bara vi två. Jag har saknat min promenad och träningskamrat och Nell sin sällskapsherre. Hon har blivit aldrig så glad när jag har kommit hem efter skolan och på kvällen vill hon komma in och ligga bredvid soffan när jag och Jens glor TV och pluggar. Vanligtvis ligger hon och Billy nedtrynade i varsin korg i hallen.

Igår var jag och red en ponny som står i samma lilla stall som min gamla medryttarponny Figge. Chickarus heter det lilla yrvädret. Ett sött gotlandsruss i sina bästa år med en rund mage, bred rygg och fyra ben som kan springa i världens kortaste ponnytrav. Han kunde även bocka visade han mig och galoppera jättefort. Vi ska bli kompisar och ses en gång i veckan är det tänkt.

Kommentarer
Postat av: Mattias W

Hej Jenny!

Kul blogg med MYCKET hund!! Skoj att läsa om allt ni företar er!! Sist vi sågs var ju på Fellingsbroprovet och det verkar ju onekligen har runnit lite vatten under broarna sen dess!

Hälsa mor din!

Mattias med labbar

2009-11-12 @ 23:01:09
URL: http://mattis.cybersite.se/
Postat av: Emma

Hej! Vi har flyttat till ny hemsida, kika gärna in och skriv en rad så blir vi så glada :) Hoppas allt är bra! Kram!

2009-11-13 @ 00:27:10
URL: http://www.gangster-glimma.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0