Trötta hundar i varje hörn

Inatt hade jag prova-på-kväll på tidningsdistrubutionen. Satt med som passagerare mellan 24-06 för att "få en bild av vad jag skulle göra i sommar", kändes ganska onödigt. När jag kom hem vid sex sa jag godmorgon till doggys, gav dem käk och stöp i säng.

Mamma är borta med jobbet och pappa i Sthlm idag så jag har haft ansvaret för alla nio jyckarna vi har i huset för tillfället, så när jag vaknade vid elva-tolv tiden blev det direkt avfärd till hedlandet med fem djur i bakluckan. Remy, Nell, Billy, Tino och Doris fick kuta i skogen och bada i ån en dryg timme innan vi var tvugna att vända hemåt. Väl hemma gick jag ännu en runda, men i lite långsammare tempo, med gamlingarna. Nu ligger det hundar utslagna i solen och slumrar både här och var på tandlavägen 18!

Jag har precis gjort mig i ordning för en trip till Stockholm för att kamas med Jensa en sista gång innan han far ut på tågluff i Europa en månad. Det är inte utan att det känns lite vemodigt. Känner jag mig själv rätt kommer jag väl hänga som en annan igel på den stackarn i ett dygn framöver ;)


Kommentarer
Postat av: Johanna & Majken

Jisses! Jag kan inte bestämma mig för om det är häftigt eller galet med NIO hundar i huset! ;) Haha

Ha en bra midsommar! Kram

2009-06-18 @ 17:05:45
URL: http://jlofgren.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0