Årets unghundsderby...

 ...gick av stapeln i ett regnigt Västerås igår. Utrustad med ett lager regntätt, ett paraply samt Billy&Tino följde jag med för att se mamma och Doris starta. Provet var trevligt upplagt med 5 stationer där hundoch förare skulle lösa en uppgift ihop. Alla stationer var olika markeringsstationer, men vid flera var nedslaget dolt eller lätt för hundarna att missa. Även om stationerna inte såg så svåra ut vid första ögonkastet var de uppenbarligen det då de var väldigt utslagsgivande. Dessutom så kan allt hända på prov, speciellt med unghundar! Lilla Dompan skötte sig fint tycker jag och höll ihop provet igenom. På två stationer fick hon inte in dummien inom två minuter, vilken var tidsgränsen, men jobbade fint så jag tror inte att det kändes som en miss för min mor.



<--- Mamma och Doris markerar 

Jag gick runt med Tino och var lycklig för att inte han startades. För honom räckte det gott och väl att gå runt och uppleva miljön och lyssna på skott hela dagen. Dessutom var nog brudarna snäppet roligare än arbetet idag... Billy fick komma ut på slutet till fikat och glassa lite och sedan gick vi upp i skogen och tränade lite dubbelmarkering med vilt som Mille tagit med sig. Moa och Åskar dök upp och sa hej. Trevlig duo det där som vi hoppas att stöta på oftare.

 
T v. Mamma&Doris, jag & Moa&Åskar. T h. Tino och Doris 

På kvällen var det gallej hos Leif och Eva och idag är jag trött. Började dagen med en skön sovmorgon, gick ner till köket och bredde en skinkmacka som jag delade med Billy på den mjuka hundsängen där jag slumrade ytterligare några minuter. Nu burtränas valpis och jag ska ta mig an röjning av mitt rum som ser värre ut än någonsin....

Kommentarer
Postat av: Emma

Tråkigt att ni fick sånt trist väder, men ni verkar ha haft en trevlig dag ändå! :)

2009-06-16 @ 00:55:29
URL: http://www.gangster-glimma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0