Officially old

Japp, så var man "officially old". "Moved an agebox" som Carrie skulle ha sagt, "hamnat i gammeln" som Karro uttryckt sig. Nu får jag vänta till jag blivit 100 år med att ha en 1 först i mitt ålderstal igen. Många känner YES, jag får gå på systemet när de blir 20, jag får nojja. Åldersnoja.

Fast faktiskt så känns det inte så annorlunda alls att vara 20. Det känns faktiskt ingenting. Tråkigt med sant. Ända sedan jag var liten har jag kännt en lite bubblande förväntan på mina födelsedagar. Idag är det enda som bubblar lite förväntan inför tävlingen ikväll. 20 år borde kännas stort och kul att fylla, men nej. Tråkigt nog känns det bara grått och mellanmjölk.

Kanske berodde min före detta bubblande förväntan på att jag var nyfiken på vad jag skulle få för presenter. Idag känndes det som att det inte spelade lika stor roll. Det är bara att inse: Jag är gamal, jag har moved an agebox sållat mig till gammeln.

Fast viss var det kul att få prylat ändå, oh ja! Min kära mor vet alltid vad som sitter fint och just nu kan jag inte bestämma mig vilken av mina nya böcker jag ska lusläsa först; "Mentalitets-boken" eller "Att lyckas på tävling" samtidigt som jag provar mina nya tesorter eller badar i doftande badolja.

Ikväll ska iallafall jag och Karro på utflykt. Jag vet inte varför riktigt men jag ser verkligen fram emot det jättemycket. Först ska vi till Hööks och kolla ij deras hundkollektion och sedan åker vi vidare på träningstävling. Det blir nog ver nice.

Nu ska jag plöja lite böcker tror jag!

/Gammelgumman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0