Mysstämning?

Jag fashineras av elden, den är så vacker. Jag har just tänt  vår lilla vedspis för att få lite värme i köket där jag u ska bänka mig ett par timmar och plugga. Satt länge och såg hur elden tog fart och tog fäste i träet. Och nu börjar värmen sprida sig i köket och kisse Bella har krupit upp i mitt knä och rullat ihop sig. Myskatten number one. Det börjar enkelt bli rikigt mysik stämmning i köket.

Men vad gör mysstämning och motivationen till att öppna böckerna saknas. Det är som om jag bara försöker framkalla den med det ena efter det andra utan resultat. Fast visst blir det lite trevligare och sitta i köket och kanske hjälper det lite grann?

Nej, fy för tentor som får det att dra ihop sig i magen. Jag har absolut zero tro på mig själv i tentasituation sedan förra tentan. Det känns blä och usch....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0