Tessas helgdagbok

"Att vara ensamhund har verkligen sina fördelar. Jag får ha Jenny helt för mig själv och tittar jag på henne med mina stora rådjursögon och ler lite sött får jag igenom min vilja med nästan hundraprocentigt resultat. I lördagsmorse väckte jag henne rätt tidigt och tog med henne ut på en promenad. Sedan skulle vi åka bil, jag hoppade glatt in men blev lite besviken är det 'bara' var en tur till hennes nya lägenhet för att jobba. Jobba? Jag? Nej, jag la mig i ett hörn och tittade på när hon och Malin gjorde jobbet".



"På eftermiddagen fick Jenny och Malin plötsligt bråttom. Vi tog tunnelbanan in till stan. Jag tycker tunnelbana är ganska kul, om vi åker den brukar det betyda att vi ska på hundcafé. Idag gick vi dock på picknick i Rålambshovsparken. Inte lika bra som hundcafé och Jenny bjöd bara på en liten korvstump fastän jag tittade på henne så bedjande jag kunde. Men jag fick mat ändå, parken var fullsmockad med folk och få kunde motstå mina bedjande ögon och söta leende så bra som Jenny. Sen sov jag lite också, var lite trött från renoveringsjobbet. Vi stannade hela kvällen och var inte hemma förrän strax innan midnatt".
 

 
"Idag fick Jenny väcka mig på morgonen. Jag var jättetrött från gårdagen. Efter en morgontur ville hon att vi skulle åka bil. Efter 1,5 timme var vi framme i Nyköping. Då var jag inte trött längre. Jag var helt vild och galen och ville direkt springa till den nya skogen. Men tydligen var det jobb på schemat idag igen. De tvåbenta skulle fixa med en segelbåt. Gääääääsp, vad tråkigt! Jag försökte smyga iväg till skogen på egen hand ett par gånger och blev då bunden. Livet var botten! Men sen fick jag en andra chans och då höll jag mig i skinnet. Det fick Jenny på så gott humör att hon följde med mig till skogen och där var hon superslarvig och tappade massa tennisbollar hela tiden. Jag hittade varenda en!"


"När båten var klar åkte vi till mormor och morfars hus för att käka och äta tårta. Till min stora fasa blev jag bunden på altanen utanför. Jag fick alltså varken sitta med vid bordet eller springa och bada i havet, la mig tillrätta och försökte se ut som att det var precis vad jag ville också. Efter att de tvåbenta ätit klart kom Jenny ut och bjöd på en liten utsmugglad kyckligbit, hon är rätt bra ändå. Sen var det dags att åka hem. Jag satt upp och flåsade hela vägen. Medpassargerarna i baksätet sa någon om en dålig andedräkt. Hur vågar de kritisera en prinsessa som mig undrar både jag och min matte! Jag dreglade på en av killarnas sovsäck som hämnd".

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som en fantastisk helg :)

2013-05-13 @ 09:20:00
Postat av: Hanna

Låter som en fantastisk helg :)

2013-05-13 @ 09:20:32
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0