I behov av hundhjälp!

Den stora förändringen jag skrev om förut gäller min jobbsituation. Sedan min examen har jag kombinerat korta deltidsanställningar med att driva eget företag genom vilket jag gjort olika webb- och kommunikationsrelaterade uppdrag. Tack var det har jag kunnat bossa rätt mycket över min egen arbetstid och jobbat en del hemifån. De dagar det inte gått ihop har min klippa till hundrastare - Birgitta - funnits till hands.

Nu har jag skrivit på kontrakt för ett heltidsjobb som webbadministratör på ett stort IT-företag med kontor i Solna och börjar redan om en och en halv vecka! Som jag skrev förut känns det både spännande och läskigt. Framför allt grämer jag mig över hur jag ska lösa det med jyckarna. Sjävklart vill jag ha dem kvar, men hur gör folk med heltidsjobb?

Helst vill jag hitta en dagmatte där hundarna kan få vara på dagarna. Ligga inne med sällskap och sova på en dyna och komma ut 1-2 gånger under dagen. Kanske hos någon student, sjukskriven eller pensionär som ändå är hemma.

Har någon av er som läser här förslag eller idéer på hur jag skulle kunna lösa detta? Känner ni kanske någon som skulle vilja vara dagmatte åt ett par golden? Eller någon som vill komma ut och gå en tur mitt på dagen? Släng gärna iväg ett mail till [email protected] i så fall!
 
Massa snö i Stockholm igen!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej!

Jag hade samma panik inför att börja jobba heltid men jag satte ut en annons på blocket där jag eftersökte dagmatte och hittade världens bästa! Vet att min fyrbenta har det superbra på dagarna och hon bor på vägen till jobbet så jag lämnar och hämtar innan och efter. Det är för mig den bästa lösningen, mänsklig kontakt, några hundvänner och sällskap, jag känner mig trygg och kan slappna av på jobbet. Skulle varmt rekomendera!

2013-01-17 @ 11:02:54
URL: http://winninglineseclipse.wordpress.com
Postat av: Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva

Jag satte också ut annons på blocket när jag sökte passning till Thyra och Lhine. Fick massor med svar, de flesta vettiga faktiskt. Dagmatten hittade jag dock sen via en bekant, en studerande som var hemma hela dagarna :)

2013-01-17 @ 16:32:30
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0