En stor förändring på intåg

Idag snurrar tankarna på högvarv så för att distrahera mig själv lite hänger Tessa, Bill och jag på hundcafét i Vasastan. Nell är hos Birgitta idag. Ikväll tar jag troligtvis (och förhoppningsvis) ett stort steg som kommer att förändra min vardag rejält. När året blev 2013 var det som att proppen släppte och sedan har allt bara svischat på, med både mindre och större saker. Men nu står jag alltså inför något större. Det är spännande, nervöst och lite läskigt. Och hamsterhjulet stannar liksom inte där, det snurrar på. Jag börjar känna som att jag sitter på allt fler pusselbitar, men ännu inte kan se riktigt hur de ska passa ihop och falla på plats. Framtiden får lösa sig själv på något vis. Det gör det alltid. Det är i alla fall något som jag har lärt mig det senaste året.

På Coffee & Friends. Billy sover vid mattes fötter och Tessa har funnit en ny kamrat i en ridgeback. I skrivande stund är det 3 golden, 1 labbe, 1 grand danios, 2 ridgeback, 1 husky och 3 jyckar av odefinerbar ras som minglar
 runt helt lösa och umgås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0