Saknar mina jyckar!

Den här veckan har jag varit utan jyckar helt. I söndagskväll när jag åkte tillbaka till Stockholm lämnade jag dem hemma med Linda. Främst berodde det på att mamma inte vill att hundarna åker fram och tillbaka mellan Eskilstuna och Stockholm när hon har småvalpar. Tar jag dem fram-och-tillbaka vill hon att de är i ”karantän” ett dygn innan de får beblanda sig med hennes.

De första dygnen var det förvisso rätt skönt. Jag kunde sova ca 45 minuter längre på morgonen (och jag älskar sovmorgon!) och när jag kom hem till ett elände av slask och blask på eftermiddagen var det rätt skönt att inte behöva ut i kladdet.

Fast inget av det jag just nämnt slår att ha dem här. Att komma hem och mötas av viftande svansar, att få rensa huvudet och ladda om under en promenad, att vakna på morgonen och ha sällskap och till och med att ligga i sängen och titta på film på kvällen med dem på golvet nedanför är saker jag saknar.

Imorgon är det jag som tar ett tidigt tåg hem till Hållsta och nästa vecka får Nell och Bill följa med till Stockholm igen. Allt blir förvisso pilligare när de är här – men glasklart värt det! Dessutom kan det hända att jag funnit en lösning för Tess som i så fall blir klar nästa vecka och då kan kanske lilla fisk snart flytta till sin ”lill-matte” igen!

Blir helt varm i hjärtat av tanken på att få hänga med de här på kvällarna nästa vecka.
Helt opartiskt tycker jag ju att de är de finaste hundarna i hela vida världen!

Kommentarer
Postat av: BBoel

Håller alla tummar för att allt löser sig så du kan ta hem Tessa till dig!!

2013-02-09 @ 07:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0