Vilt-träning med prinsess-Tess

Uppvaknandet jag fick i påsk börjar sjunka in lite nu. Kniven är inte skruvad lika hårt i bröstet konstant längre. Jag har tänkt, bestämt mig för och accepterat att jag en tid framöver kommer att få lov att leva vecka för vecka. För mig som annars planerar till förbannelse är det en liten omställning, men det är det enda alternativet just nu. Och det enda jag vill också.

Nu till något roligare, hemma hos mamma i påsk tinade vi änder, kråka och kanin som vi tog med ut på fältet. Tessa var märkbart tryckt av att det var vilt på träningen till en början, men när det blev hennes tur att hämta minnesmarkering med and störtade hon iväg, plockade upp och levererade in. Inleveransen var inte den snabbaste men hon såg stolt ut, la inte ner och framförallt – hon viftade på svansen hela vägen in.

Därefter hämtade hon ännu en markering med and och en med kråka. Det var roligt att se att hon höjdes för varje gång hon hämtade. Avslutningsvis drog jag ett litet släpspår med kaninen som hon visserligen löste mer som ett sök än ett släpspår, men det lägger jag inte någon vikt vid alls.

Även om provstart känns väldigt, väldigt avlägset fortfarande är det roligt att vilthanteringen går framåt för mig och den lilla primadonnan. Tessa är verkligen en lurig liten sak, en sötsur karamell! Och speciellt just nu är hon ett väldigt fint litet stöd och distraktion. När det känns som tyngst sitter hon plötsligt bredvid mig med sitt fåniga lilla smajl och får mig att skratta.

Anna och Hera var också med och apporterade påskhare!

 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Duktig tjej!

2013-04-05 @ 12:24:14
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0