Slutet på helgen - men början på träningsåret!


Idag fortsatte jobbet med SSRK-ungdoms kommande aktiviteter. Jag är peppad till tusen! Men även idag hann vi med ett träningspass. Varken Tessa eller Billy fick hämta speciellt mycket idag - faktiskt bara två apporter var, men det blev ändå en massa bra träning. Just "hämta-momentet" är ju faktisk bara en del av många. Istället blev det mycket förflyttningar och stadga, ibland med skott eller kast som störning.

Vi började med att bränna av ett par skott i en riktning och sedan gå på linje i skottriktningen, men halter, helomvändningar och riktningsbyten. Här hade jag bara Tessa och hon skötte sig fint. Fast fast och stadig trots intresse för skottplatsen.

Sedan hade jag både Tessa och Billy med mig vid min sida när jag kastade och la ut dummys åt de andra tjejerna. Avslutningsvis lämnade jag varsin dummy åt jyckarna som de sedan fick hämta som linjetag efter att jag kastat ut en kort störning i motsatt riktning.


Min vana trogen - efter träningen tvingade jag alla att ställa upp på en gruppbild.
Fr. v: Matilda & Pärla, Vanja, Kira & Sima, Anna & Hilda och Billy, jag & Tessa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0