Dålig action

Både här och faktiskt även lite stiltje även i verkliga livet. Den gångna helgen spenderade jag i Dalarna med SSRK-ungdomstjejerna. Dock hundlös eftersom Tessa löper och mamma hade paxat Billy. Nellsan fick ligga hemma i köket och Hållsta och sova på en kudde. Jag sköt och kastade dummies åt de andra istället och kände en brinnande längtan efter en egen unghund. Tålamod, tålamod...

Denna vecka är dock ordningen återställd och hundarna är hos mig här i Bromma. Igår fick Bill ett fyspass bredvid cykeln för första gången på ett 2-3 veckor. Han kändes fräsch i både spänst och flås efteråt vilket gladde mig.

Idag åkte Linda och jag till Åkersberga och hälsade på Dagny (Combine Still Online) och hennes nya familj. Hon har flyttat hem till Eva och Tom som även har en Magdadotter ur L-kullen som de kallar Glimmra. Tidigare hade de även en syster till Nell. Lite kul är även att Eva och Tom faktiskt hade en valp ur mammas allra första kull på 70-talet. De hade en liten agilitybana på baksidan så farbror B tog sig några ystra varv innan ha la sig tillrätta i skuggan med en tennisboll.



Två bilder från vårt soliga dygn hos Matilda i Dalarna.
Fr.v Carolin & Wilma, Matilda & Troja, Anna & Hilda och Vanja & Zima


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0