Ensamtid med ers höghet

I helgen åkte Billy och jag till Örebro för att hänga med Jensa. Han bor i en lägenhet på fjärde våningen i ett hus som saknar hiss, så att släpa med Nell är liksom inte att tänka på längre, hon fick ha det gott hemma i Hållsta istället. Billy verkade inte sakna sin kamrat speciellt mycket. Istället tyckte han det var riktigt kul att komma tillbaka till sima gamla promenadstråk. På dagarna åkte vi nämligen till Markaskogen, som ligger i anslutning  till Universitetet och vår gamla lägenhet. Där hade grabben mycket att stå i, många platser skulle kollas... och givetvis pinkas in!

Det är ett drygt ett år sedan vi fyttade från Örebro. Tänk vad tiden går fort... Båda dagarna när vi gått rundan i skogen vek Billy av mot studentgatan istället för parkeringen för att åka hem till Jens. Sött, mer inte speciellt konstigt. Han gick ju den vägen nästan varje dag i drygt två år.

När ni läser detta är Billy dock tillbaka i Hållsta på kennel Combine tillsammans med Nellsan. Mitt liv är ett oregelbundet pussel just nu och de två inledande dagarna denna vecka är jag i Stockholm och jobbar. Sista delen av veckan ska jag snuffa på Bonnies valpar igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0