Agilitynostalgi

 

Jag har börjat gå igenom min gamla hårddisk och hittar mycket roliga bilder och filmer jag inte tittat på på evigheter. Mest film finns från olika agilitytävlingar. I en period hängde jag på Eskilstuna Brukshundklubb ett par gånger i veckan, tränade, tävlade och arbetade i agilitysektorn. För mig och hundarna var tävlingarna alltid en kamp mot klockan men bland fick vi till det. Billy är faktiskt uppflyttad till hoppklass II och vi bidrog även till Eskilstuna Bk's lagguld på distriktsmästerskapen ett år. Det är lite häftigt när man tänker tillbaka på det. Loppet ovan är från 2007 och resulterade i en uppflyttningspinne i hoppklass I. Nellan plockade en pinne i både hopp- och agilityklass I och har två klubbmästartitlar i bagaget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0