Sov gott lilla Astrid

För första gången på flera år har jag missat årets Goldenspecial. Tråkigt, men i år prioriterade jag Club show och den gångna helgen musikfestivalen Way Out West i Göteborg. När jag kom hem blev jag glad av nyheten att Linda och Toddan gått i topp på dual purpose priset. Men lika ledsen blev jag också av en mycket tråkig nyhet. Nells syster 'Astrid' Combine Evening Song finns inte längre med oss.

Vid en ålder av drygt 12år var de dags för Astrid att skutta vidare. För jag vill tro att hon skuttade. Astrid var ett yrväder som nog gav sin matte Ingela några gråa hårstrån under sin livstid. Hon var sån där härligt sprudlande hund som man framfrör allt minns som väldigt glad. Hela sitt liv blev Astrid alltid helt tokig när hon träffade min mamma. Jag såg henne senast på kennelträffen i maj i år och då var hon just så. Glad och energisk!

Nu har Nellsan mig veterligen bara två syskon kvar i livet, Combine Every Wish och Combine Eagle Eye. Lilla Combine Eclair har jag tyvärr ingen kontakt med.


2010 hade Nell och Astrid 10-års kalas (Astrid längst bort i bild)


Nell fick ett kul spel som de syssalsatte sig med (Astrid t.h)


Astrid på specialen år 2010


Syskonen Astrid, Nell och Earnie på årets kennelträff (maj 2012)


Kommentarer
Postat av: Ingela Stake

Tack Jenny för de fina orden om Astrid, saknaden är stor.

2012-08-17 @ 12:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0