Dags för reflexer

Idag blev det en sen promenix för hundarna och mig, och när vi traskade hem i mörkret insåg jag att vi definitivt borde haft reflexer på oss. I örebro hade hundarna varsin väst, Nellan en från Clas Ohlsson och Bonkis en från folksam som han vunnit vid nått sammanhang. De ligger nu nedpackade någonstans på tamdlavägen och är någ dessutom rätt slitna. Därför tänkte jag svänga förbi den gigantiska djurbutiken vid Bromma Blocks imorgon på väg hem från jobbet.

Men då till det stora frågan, vad ska man satsa på? En väst eller ett halsband. Jag är himla förtjust i Hurttas reflexvästar. De känns rejäla och praktiska, men tycker att de är lite dyra. Har även kikat runt lite på hansband. Ett vanligt halsband försvinner ju lätt i hundarnas päls, men kanske skulle man satsa på ett par flärphalsband. De verkar ju otroligt enkla att bara dra på och av också. Eller ska jag hålla mig till västarna?

Vad har ni testat, och vad funkar bäst för era jyckar?


Hurttas schyssta, men dyra väst.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag tänker nog ha väst i år, har haft halsband förr. Dags för ngt nytt!

Pssst! Kolla in i min blogg, där finns ngt!

2011-09-14 @ 12:17:17
URL: http://gyllenliv.blogg.se/
Postat av: Mi

Jag gick i samma tankar igår på kvällsprommisen. Dax att börja synas! Jag kör med flärphalsband. Det är så enkelt att bara dra på.

2011-09-14 @ 18:50:27
Postat av: Moa

Kör också med flärphalsband, dels går det snabbt och dels så går det att ha täcke på hunden samtidigt (sen när det är riktigt kallt) :)

2011-09-14 @ 19:36:54
Postat av: Johanna & Majken

Jag kör med både en reflexväst (en rosa reflexväst för barn, från IKEA, som min sambo snabbt sydde om lite så att den passar en hund istället) samt ett blinkande halsband från Häromi.



http://www.haromi.se/flashring-p-337.html?cPath=17_29



Fördelen med det blinkande halsbandet är att man själv ser hunden även när man går där det inte finns gatlyktor. Reflexer måste ju lysas upp av en bil eller lampor för att synas. Jag provade det snyggare halsbandet Visiglo innan men det var snyggare än bra tycker jag.

2011-09-15 @ 19:37:05
URL: http://johannalofgren.com
Postat av: Sandra, Thyra & Lhine

Thyra och Lhine har den där västen, Lhine orange och Thyra rosa. Onödigt dyra. http://www.tomik.se/2011/03/efit-26-mars/



Vi har också Visiglo blinkhalsband, helt klart värda priset, just eftersom att det är halsband som man sätter kopplet i. Hade Dogmans blinkhalsband något år, men nu har de tagit bort koppelhaken.

2011-09-16 @ 21:28:50
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0