Som en käftsmäll

Här om kvällen blev jag riktigt, riktigt rädd. Nellsan är ju som bekant numera nästan döv och en aning förvirrad. Släpper jag henne lös måste jag ha stenkoll. Hon kan bara lufsa iväg åt ett håll och har inte någon koll på att hon också måste hålla ordning på vart jag tar vägen. Att ropa är lönlöst, hon hör inte. Därför går hon oftast i koppel på våra promenader nu för tiden. Men på öppna platser får hon lufsa som hon vill.

Ett sånt ställe är lekparken där jag kvällsrastar jyckarna. Eftersom det är så mörkt på kvällarna håller jag noga koll på Nellsan. Men i förrgår ringde min mobiltelefon och ta släppte henne med blicken för ett par minuter. Jag sökte snabbt av parken med blicken och sprang till buskagen där hon älskar att rota runt och sökte av. Ingen Nell. En liten panikkänsla smög sig på. Inte allt för långt bort går stora Drottningholmsvägen. Sen började jag ropa på henne för full hals, tänkte att då förstår åtminstonde min om givning att jag söker en hund om de skulle se en lös utan matte eller husse.

Efter vad som kändes som en evighet men nog egentligen bara var en kvart hittade jag henne i kanten av en tvärgata utanför parken. Där stog hon och petade lite i jorden med en framtass som om det vore det mest naturliga i hela världen. När jag lättat slängde mig om halsen på henne, rycket hon förvånat till - "Men matte, trevligt att du är här!"


En nöjd Nellsa sover som prinsessan på ärten hemma på kudden


Kommentarer
Postat av: Johanna & Majken

Usch så otäckt :S Riktigt, riktigt söt är hon prinsessan =)

2011-11-26 @ 21:40:39
URL: http://johannalofgren.com
Postat av: Ann-Sofie

Snuttan, tur att hon inte var så långt borta, läskigt när de försvinner :( Kanske du kan sätta sånt halsband med liten pingla på henne, hon lär ju inte störas av den o då hör du vart hon är i mörkret ;)

2011-11-29 @ 10:50:29
URL: http://zetterljungs.hundstudio.se
Postat av: Sandra, Thyra & Lhine

Usch vad läskigt. Tur att hon inte var längre bort!

2011-11-29 @ 22:17:22
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0