Nell och Billys nya kompis

Nell och Billy kan sedan en tid tillbaka addera en kompis til sin vän-lista; Birgitta!

Ett par av er har undrat hur jag löser det med hundarna på dagarna när jag jobbar. Till Kennelklubben får man som anställd ha med sig upp till två hundar på rummet, en anställningsförmån som jag såklart passat på att utnyttja. Nellan har varit med på SKK kansli i flera omgångar och sover som en stock under skrivbordet hela dagarna. Billy har varit där nån enstaka gång innan, men har under denna sommar/höst blivit riktigt "hemma" på kontoret han med. Fast när matte inte är på rummet, ligger han helst vid dörren och spanar. Sötnos!

När jag är inne i stan och jobbar är hundarna dock inte välkomna. När jag fick det jobbet var det med kort varsel och jag fick brottom att hitta en lösning. Herlst ville jag undvika hunddagis. Jag chansade, tryckte upp lite lappar där jag annonserade efter dagmatte och la dem i brevlådor i anslutning till gatan vi bor. Ganska snart fick vi napp - Birgitta som var nybliven pensionär och mycket hundvan men för närvarande utan hund. Dessutom bor vi på samma gata!

Två dagar i veckan kommer hon hem till Nell och Bill och tar ut dem på tur i skogen. Lösningen känns toppen för mig. Jag lämnar dem bara på morgonen - jobbar - och kommer hem till två förvisso nöjda krabater, men som gäran går ut en sväng med sin matte också. Toppenbra!


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Toppen för mig också! Billy och Nell är så lyhörda ch mysiga att vara ute med.

2011-11-05 @ 01:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0