Manchettmysteriet

Förra veckan utspelade sig ett mysterium i Bromma. Det hela började i måndags när jag och Anne promenerat med hundarna på Kärsön. Efteråt skjutsade Anne hem oss och jag är 100% säker på att Nell hade båda sina benmanchetter på när hon hoppade ur bilen precis utanför porten.

Medan Anne och jag snackade lite och sa hejdå till varandra rotade Nell lite längs trottoarkanten. När vi kom in satt bara en manchett kvar. Jag tog ficklampa och gick ut för att leta - men manchetten var borta. Typiskt!

Nästa dag skulle Birgitta gå ut med hundarna och jag skrev ett mail om att en av Nellsans manchetter var borta. Birgitta gick i en helt annan skog en bit från där vi bor och vad tror ni hon hittade på stigen inne i skogen? Jo, visst, den saknade manchetten!

Högsta vinsten till den som kan lösa mysteriet! Jag har funderat en vecka och är fortfarande lika förbryllad!


Såhär små är manchetterna, så jag tycker att det var fantastiskt
att Birgitta ens hittade den i skogen! Bilden är lånad härifrån.



Kommentarer
Postat av: Birgitta

Ingen som har någon idé?

2011-12-02 @ 12:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0