GOOD FOR YOU

Den här veckan har jag skämtat med mina kompisar om att jag har gått och gift mig - med skolbiblioteket! Mina dagar har inneburit uppstigning, klasser, snabb komboinerad lunch/middag och sedan biblioteket tills efter midnatt. Idag hade jag en midterm igen, och jag vet faktiskt inte alls hur det gick. Kan ha gått åt båda håll...

Idag fick jag dock betyget från min sales presentation och den resulterade i mitt första amerikansk A. Eftersom det är en klass som jag tycker är riktigt scary, blev jag såklart extra glad. Efter varje uppgift får vi ett papper med lite kommentarer från läraren och mitt löd:

well-groomed - dressed nicely - poised - nice vocal quality - good pace - good slide photos - effective shots of the dogs to demonstrate what she was talking about - excellent eye contact - good projection and inflection - easy to follow - weight pretty much on her left foot - held hands quietly - convincing - displayed conviction - informed - well organized - very professional

En rolig sak hände efter att jag fått tillbaka mitt betyg. Några av utbytesstudenterna jag umgås med på fritiden retar mig lite för att jag (tydligen) ofta yttrar frasen "good for you" om någon berättar något de är glada eller stolta över. Det har blivit lite av en grej och vi skämtar ofta om det. Ingen av oss har varit riktigt säker på om det är en existerade fras eller om jag bara har hittat på den själv. Idag när jag fick fick mitt A böjde min (amerikanska) bänkgranne sig fram, gjorde tummen upp och viskade just "good for you". Frasen existerar alltså!


1. Min plugghörna i skolbiblioteket
2. Jag firar mitt A med sötsaker i form av Swedish Fish.


Kommentarer
Postat av: Nisse Larsson

"effective shots of the dogs to demonstrate what she was talking about..." Måste vara alla hundtäning som ger resultat :-) /Pappa

2011-03-03 @ 08:05:25
Postat av: Hanna

Grattis till ditt A. Spännade att följa dig "over there" och man blir allt bra sugen på solen just nu.

2011-03-03 @ 09:14:02
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Grattis till A:et! Känns bra skönt va? Sourpatch kids är det enda plugg-godiset som gäller ;)

2011-03-03 @ 09:39:07
URL: http://eeebee.blogg.se/
Postat av: SIW

"Good for you" eksisterer! Ialle fall i England. Kanskje der du har det fra?

2011-03-03 @ 09:57:35
Postat av: Mi å Nisse

Gratulerar! Det är så kul att följa din blogg. Särkilt nu när det verkar som om vintern kommer stanna mars ut å alla är trötta å deppiga. Man får liksom en skymt om en annan - soligare värld iaf ;) Mera, mera, mera!

2011-03-03 @ 13:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0