Alla god ting är tre...

... så här kommer tre bra saker som jag kan komma att tänka på idag:

1. Jag har just gjort en 5 minuters sales presentation utan stödord i min läskiga kommunikationsklass och det kändes riktigt bra. Jag kände mig avslappnad och fick till och med publiken att skratta vid ett par tillfällen. Vilken kick! Efter sådana framföranden är belöning närmast obligatoriskt - denna gång med gött käk i form av Panda Express och en energidryck som uppladdning inför ett kvällspass i bibblan...

2. Mina roomies Muriel och Amore är så underbara (och jävligt heta med, eller hur!?) Åh, vad glad jag är att jag hamnade i samma lägenhet. Jag kanske inte har berättat det, men det var verkligen en slump att jag hamnade hos dem. När jag började leta boende bestämde jag mig rätt snabbt att jag ville bo i Villa Alvarado (VA) och inte bli placerad i korridor. Efter att ha mailat lite med managern för VA var det klart att jag hade en lägenhet. Schyst! I slutet av novmber mailade han mig och frågade vilka mina roomies var, "whaaat!?" tänkte jag och svarade att det ordnade väl de? Så var inte fallet, man var tvungen att hitta dem själv så jag tackade snabbt nej till lägenheten och började i panik söka annat boende (eftersom det var för sent att tacka ja till korridor nu). Jag fick inget bra napp och deppade. Då trillade ett mail in i min inbox, det var från Muriel. De hade fått min mailadress av managern för VA och var i behov av en roomie för vårterminen. Om jag var intresserad? - SJÄLVKLART!

3. Min visdomstand är mycket bättre nu! Den är fortfarande inte helt bra, men jag tror (och hoppas) att det bara gör lite ont för att den växer. I helgen ömmade typ hela käken och jag kunde knappt gapa. Nu gör det bara lite ont där själva tanden är. Tack för bra tips Nanny! Eftersom jag tvivlar på att ni vill se en close-up av insidan på min mun slängde jag in en bild från i lördags på mig och min übercoola danska väninna Line.

 

 


Kommentarer
Postat av: Nisse Larsson

Kul att du verkar ha det så bra!

Var ute på en hyfsat lång promenad med Billy och Nel igår. Nell verkar väldigt pigg. Det berodde nog delvis på att vi på c:A 150 m håll hade två rådjur...

Pappa

2011-03-01 @ 08:02:03
Postat av: Anonym

2011-03-01 @ 08:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0