Som en internationell familj

Villa Alvarado, vad glad jag är att jag hamnade just här. Jag känner knappt folket än, men ändå känns det så bekvämt. I lägenheten bredvid mig bor tre finska killar + två killar från Taiwan. De är öppna och sociala och har ofta dörren öppen så att man kan slå sig ner och snicksnacka. Vi bor dessutom på tredje våningen med som en liten uteplats där man gärna slår sig ner i solen om man har en lucka i schemat.

I lägenheten under min bor fyra tjejer från Danmark, Tyskland och Schweitz. De hänger ofta upp hos killarna, och om inte kan jag alltid kila ner för att hänga där om jag vill. På andra sidan gatan bor brittiska Kimberly som jag tycker mycket om, franska Johanna samt Jazmine och Deniz fån San Franscisco. I lägenheterna vid grinden finns transferstudenterna Isaac med 3 rumskompisar som jag inte lärt min namnen på än samt ett snäpp längre bort transferstudenterna Brian, Connor och 2 killar till.

Ikväll möttes vi alla upp för ett knytis så nu är jag mätt och belåten som sjutton. Klockan är här 02.55 och jag ska bara läsa igenom mina anteckningar inför morgondagens Quiz innan jag ramlar i säng...


Om jag har någon dötid mellan mina klasser går jag alltid och lägger mig i gräset vid
sköldpaddsdammen. Det är verkligen en sjukt avslappnande plats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0