ROADTRIP?

Haha, om det är något som San Diego har lärt mig hittills så är det att vara spontan. Från att ha varit ett stenhårt planeringsfreak tar jag istället dagen som den kommer med ett öppet sinne. Som här om dagen exempelvis då min granne knackade på dörren och frågade om jag ville hänga med på roadtrip till Palm Springs i helgen. Jag sa ja, utan att ens fundera.

Efteråt googlade jag Palm Springs och kollade upp de andra personerna som skulle med på Facebook. En ökentrip tillsammans med två tyskar, två italienare, en koreanska, en danska, en brittiska, Hedwig och så jag. Tja, varför inte liksom. Igår träffades vi för pizza och planering, då kändes det helt normalt men efteråt insåg jag att situationen var lite bisarr. "Hej, jag heter Jenny. Jaha, roadtrip i helgen alltså!?"

Sen kom regnet. Ja, det regnar faktiskt i Cali. Det öser ner. Regn + öken + jeansjacka som varmaste plagg = fail. Tyska Davide föreslog en trip till Big Bear istället, där det snöar. Jag vet sannerligen inte vad det ska bli av den här helgen. Nu är planen att köra till Palm Springs ikväll och sedan, beroende på vädret, avgöra om vi ska hänga kvar där eller fortsätta norrut imorgon. Men vi är en skön grupp med människor så hur fel kan det egentligen bli?


Förresten klarade jag min midterm och fick till och med ett B! Det kan jag tacka den här
platsen för. Jag sitter gärna nedsjunken i en fåtölj och pluggar under bibblans glastak.


Kommentarer
Postat av: Nisse Larsson

"Förresten klarade jag min midterm och fick till och med ett B!" - Pluggis!!! /Pappa

2011-02-19 @ 09:56:32
Postat av: hedwig

hur fel kan det egentligen bli...? ha ha ha nu så här i efterhand är det här inlägget alldeles exceptionellt kul!

2011-02-21 @ 19:03:01
URL: http://hedwest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0