Lang update & hjartvark

Jag fick ett mail dar det papekades att min blogg haller pa att forfalla. Jag kan bara instamma med denne talare. Tusan, jag ska forsoka vanda den trenden! Har kommer darfor ett inlagg fran skolbiblioteket. Darav avsaknaden av vara svenska bokstaver.

Det ar inte direkt ngt nytt under solen har i SD, eller solen forresten, den har det varit bristvara pa. Det ar daligt vader i nastan hela Californien och idag regnar det till exempel. Borjan av denna vecka vred jag mig i feber, antagligen efterdyningar fran att ha gravt loss fastkorda bilar i Big Bear snon. Vad kan jag saga!? - Italienare har inte riktigt koll pa det dar med vintervaglag alla ganger.

Under slutet pa veckan skrev jag ett quiz, och svarade ratt pa 4/5 fragor. Helt ok och jag belonade mig sjalv med en trip till Fashion Valley, en jattestor utomhusgalleria. Eftersom mina alskade guldsneakers sjunger pa sista versen uppdaterades skogarderoben och jag ar numera stolt agare till mitt forsta par Converse. Jag blev aven lite foralskad i butiken Cotton On, en butik med coola bomullsplagg.

Idag pratade jag med familjen for forsta gangen pa ett tag. Anledning: En varkande visdomstand, &$%$(%(^&)^&! Jag ska ge den helgen att komma till sina sinnes fulla bruk igen, men annars blir det till att soka tandlakartid. Hemska tanke.

Familjen uppdaterade mig om att mitt hjarta har varit pa "helrenovering" hos Eva pa Hvarsta. Hon har lange haft juvertumorer som vaxt igen, men Eva har tyckt att vi skulle vanta med att ta dem. Tydligen tog de beslutet att operera i alla fall nu nar jag var borta och for att inte oroa mig sa fuligarna ingenting forran idag nar Nellsan ar pigg och pa benen igen. Aven orontvatt och tandstensskrapning hans med. Tack till Linda som offrade lite av sitt skollov for att halla min ogonsten sallskap. Fy tusan vad jag saknar min prinsessa!


Det vackraste jag vet verkar ma gott hemma i Sverige. Tydligen blir hennes horsel
mer och mer sellektiv, men mattiderna har hon stenkoll pa. Det smartar mig lite att
missa sa manga manader av hennes liv. Gamla hundar ar det sotaste jag vet,
jag ser framemot att hinna hem och fira hennes 11 fodelsedag i juni i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Gunela

Inte förfaller din blogg - tycker att du uppdaterar oftare än de flesta - så kul att läsa om ditt liv i SD ;)

2011-02-27 @ 16:08:26
URL: http://hemsida.net/kolbacken
Postat av: Nanny

du vet att du kan prova munskölj och då brukar det sluta göra ont? oftast beror det ju på att något fastnat där.

2011-02-28 @ 03:22:01
Postat av: Cornelia

Åhhh, Cotton On, fan vad jag saknar det :-(deras underbara klänningar har jag i alla möjliga mönster från förra vårens kollektion. Dom krymper dock en del i tvätten. Tycker din blogg är bra som den är, så kul att se vad du har för dig. Skönt att höra att Nellan mår bra. Brit, Anna, Thess och Jennie kommer ner hit nästa månad, hade varit mysigt att få träffa dig med, men i sommar kanske? Kram Kram

2011-02-28 @ 22:52:41
URL: http://www.cornelias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0