Aquaplex och att darra som ett löv

Yep, idag blev det en tur till gymmet. Hamnade dock i simbassängen och inte bland maskinerna men det var fruktansvärt skönt att simma en kilometer i solnedgången.

Idag höll jag tal på en ev mina klasser. Ni skulle bara veta hur nervös jag har varit/var inför för detta. I klassen är jag den enda utbytesstudenten och de andra har tagit olika retorikklasser förut. Uppgiften gick ut på att man skulle skapa en situation där läraren var någon slags chef och man en anställd som skulle presentera en idé eller sammanfatta en händelse för chefen.

Jag låtsades att läraren var redaktör på NY Times och jag var en journalist som uppdaterade denna om situationen i Egypten med fokus på googlechefens frisläppande. I tre minuter skulle jag utan manus, stödord eller klocka beskriva situationen och därefter följde tre minuters utfrågning på ämnet. Förstår ni att jag var nervös!? Jag darrade som ett asplöv och kände svetten löacka när jag gick upp. Men det gick faktiskt riktigt bra och efteråt berömde min bänkgranne mig och sa att hon inte förstod hur lugn jag kunde vara som leverarade mitt tal så säkert trots att engelska inte är mitt första språk. "Lugn", vad tusan fick hon det ifrån!?




Kommentarer
Postat av: Malin

Men fy tusan vad grymt Jenny!!!

2011-02-11 @ 23:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0