International Gundog League

Imorgon smäller det - då är det nämligen dags för The International Gundogs League's championship. Hela hösten har storbrittaniens elit konkurrerat om de åtråvärda platserna.

I år klappar mitt hjärta såklart för F.T.Ch Levenghyl Silvercloud of Drakeshead och F.T.Ch Levenghyl Sun Dancer, vilka jag var med och tog hand om som valpar under min vistelse i England hösten-06.

Min tränings-guru och vän, Philippa Williams är kvalificerad tillsammans med sin gula labbetik "Mango", Tweedshot Thistle of Levenghyl. Givetvis håller jag tummarna för dem!

Även F.T.Ch Levenghyl Bee of Featherfly är kvalificerad. En hund jag inte träffat personligen, men både kullbrorsan Mosquito och kullsystern Midge var två labbar som fanns i Phillippa och Peters kennel när jag var där. Quito var otroligt stark som jakthund. Midge var istället väldigt mjuk, försiktig och lite osäker. Henne fick jag miljöträna en del på både jakter, stadsturer och ta ut ensam i skogen för att stärka hennes självförtroende.

Något jag har pinsamt dålig koll på är hund många Golden som är kvalificerade i år. Den enda jag vet på rak arm är Holway Martina of Wydcombe, en dotter till Holway Volley som jag såg vinna ett trial under min vistelse i England. Holway hundarna är fantastiska! Vet någon annan vilka mer goldens som är kvalificerade?



Någonstans i högen ligger Lavenghyl Silvercloud of Drakeshead och Lavenghyl Sun Dancer


Jag och Lavenghyl Midge tränar agility


Robert Atkinsson med Holway Volley, vinnare av ett GRC all age stake


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0