Förberedelser

I helgen är det dags för golden special, så dagen har ägnats åt diverse förberedelser. På eftermiddagen tog jag fram trimskrinet och kammade igenom både Nell och Billy riktigt ordentligt, skrapade lite tandsten (ja bara på Billy då för Nell blir som en hal ål när skrapan kommer fram) och klippte klor. Både Nell och Billy trimmades rätt ordentligt för ett par veckor sedan så jag mest jämnade till och underhöll. Ingen av dem är i toppenpäls just nu, men ser hyggliga ut så troligtvis får de springa varsina varv i ringen på söndag.

På kvällen tränade vi lite markeringar med skott. Billy fick ett par dubbelmarkeringar, men jag är inte helt nöjd med hur han arbetar just nu. Det märks så väl att han inte hållts igång under våren. Mycket behöver friskas upp. Dubbelmarkeringar han han alltid upplevt som ganska svårt och nu kan han ibland ha en mycket difus bild av apport nummer två. Jag backar i träningen och gör det lättare.

Sedan jag kom hem har jag brottats med beslutet om jag ska starta eller inte på WT på specialen. Inför en start vill jag känna att jag vet vart jag har min hund. Vad våra styrkor och svagheter är. Så har det alltid känts förut. Nu är bilden mer diffus, och jag har dålig koll på hur mycket eller lite hjälp Billy behöver i olika situationer. Än har jag några dagar på mig att fatta ett beslut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0