Sveriges tråkigaste matte?

Det tycks i alla fall mina fyrbenta tycka. De är jättenöjda med att vara tillbaka i Örebro igen och vill sniffa in och undersöka alla nya dofter och prylar. Billy är busig och bjuder en massa beteenden som han förknippar med omgivningarna. I morse satte han fart mot en vindfälla som han brukar få belöning för att hoppa över på minst ett par hundra mesters håll ifrån och stod sedan och väntade på sin tennisboll när jag kom fram. Sötnos!

Tyvärr är matte inte lika pigg. Med förkylning och feber som har mig i ett fast grepp ligger jag mest och sover på soffan, och när jag orkar mig ut är det inte för timmeslånga turer direkt. Hundarna förstår inte vad jag pysslar med. Igårkväll när jag vaknade efter obestämd tid med feberdrömmar på soffan och tog mig upp för att servera middag ville ingen av jyckarna ha. Okej att Billy inte äter, men Nell! Jag blev riktigt orolig, men efter att ha släpat mig ut och låtit dem springa nån halvtimme åt de sedan med god aptit.


Upphopp på detta bord tillhör varje Örebropromenad!


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

ja men ibland är det NYTTIGT att ha lite tråkigt ...tänk så kul det blir sen då ;) tror den regeln gäller både barn o hundar o kanske vuxna oxå för all del. Krya på Dig!

2010-09-01 @ 20:47:35
URL: http://zetterljungs.cybersite.se
Postat av: Hanna

Krya på dig!

2010-09-03 @ 09:26:10
URL: http://kennelblagul.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0