Att få skörda frukterna

Som på så många andra ställen i Sverige är det vintervitt i Örebro idag. Plogbilen har kört som en galning hela natten och det ligger höga drivor på studentgatan. Jag har just ätit en portion gröt till brunch och reflekterat över hösten som gått. Vilken höst det blev för mig och mina fyrbenta! När jag tänker tillbaka blir jag lite rörd och stolt på samma gång. Under hösten 2010 fick jag skörda frukten för gediget arbete på båda hundarna:

  • Sedan Nell började halta under sensommaren 2009 är det något som jag burit med mig som en sten i bröstet. Vi tog hjälp av veterinärer och fick olika tips, men inget hjälpte förrän vi träffade Stefan Rosén på ReDog. Längre trodde vi att Nell aldrig skulle bli helt ren i sitt steg igen men tack vare hans rehab/träningsschema som vi har slitit med några månader nu är Nell idag hält- och smärtfri. Milslångapromenader eller cykelturer är dock uteslutet, men det kan vi leva med. Att Nell är fräsch i kroppen visade hon genom att bli BIR-veteran på en SSRK-utställning på min födelsedag den 24/10.
  • Med Billy har målet länge varit en 2:a i öppenklass och vi har sannerligen haft både med- och motgångar i vår strävan efter det. Förra hösten debuterade vi och gick till pris, men den där riktiga formtoppen saknades. I år la vi upp ett stenhårt träningsschema med mycket kondition och vattenträning och Billy kom i sitt livs form. På årets sista prov klaffade det till sist och 2:an var i hamn. Vilken känsla!



Kommentarer
Postat av: Johanna & Majken

Härligt läsning idag! :D Grattis igen till de fina prestationerna :-) Kram

2010-11-10 @ 15:11:46
URL: http://johannalofgren.com
Postat av: Ann-Sofie

Stort GRATTIS till Dig Jenny såväl som till Nell o Billy! Vilket fantastiskt lagarbete ni gjort tillsammans och inom helt olika områden men lika underbara :)

Kram

2010-11-10 @ 15:52:40
URL: http://zetterljungs.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0