kennelträffen 2009



Kommentarer
Postat av: Anna o tim

Hej!

Det hände en kul sak idag! Jag träffade en gammal klasskompis från gymnasiet på ICA (har inte sett henne på ca 10 år). Hon hade två barn i kundvagnen och jag frågade så klart vad de heter. Gissa vad? De hette Billy och Nellie!



Jag tyckte det var jättekul! :)



Kram på dig och hundarna!

Anna o Tim

2010-05-24 @ 12:16:20
Postat av: Moa

Ska försöka blogga lite flitigare i sånna fall :) Tanken är att träna lite oftare, ca 4 ggr i veckan och bara ett lite längre pass. Att man i denna metoden väljer att inte använda kända områden beror på att man utgår från att hunden då inte tänker på att springa rakt utan helt enkelt minns ett värdefullt område som den tar sig till utan att tänka på hur. Istället vill man med allt mindre hjälper (obs hjälperna ska komma utifrån inte från föraren) få hunden att märka att det lönar sig att springa rakt oavsett miljö (generalisering). Så fort hunden börjar använda en annan metod att hitta apporten så förstärks ju denna (inkluderar hjälp från föraren - "om jag viker av snabbt så får jag hjälp av matte"). En av de viktigaste beståndsdelarna för oss är att han ska fästa blicken långt och rakt ut - för då hamnar han mycket enklare där! Inspirationen är hämtat från hur Canis beskriver de raka sökslagen man använder i brukset :) Vi får se vart det barkar!

2010-05-24 @ 18:42:18
URL: http://klickerhundar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0