Bra träning hela veckan

Danmark gav mig ny motivation att träna, något som verkligen visat sig i veckan. På mornarna har mamma och jag kört apporteringsträning i Vilsta och på kvällen har vi cyklat en halvmil med hundarna lösa. Dessutom pallrade jag mig till och med ut i joggingspåret en dag, stor sensation! Enda undantaget är gårdagen då cykelpasset byttes ut mot simning - till och med klockan halv tio på kvällen var det för varmt för cykeln.

Morgonträningarna har inneburit markeringsarbete + vatten + näckrosor i olika kombinationer. Jag har även tagit tag i lite störande detaljer som Billy lagt sig till med (läs: som jag omedvetet lärt honom). Till exempel att gå först på mitt andra kommando. Denna morgon gick han på samtliga apporter på första komandot så det verkar ha tagit skruv.

Nu ska jag bege mig till Ånnaboda och plocka hem Linda och Tino från rikslägret. Ikväll beger vi oss sedan till 5Öre. Åh, vad jag längtar efter havet. Bäst av allt är nästan att jag får låna "lyxbilen" under dagskörningen. Den är nog vad de flesta familjer skulle se som en högts medioker bil, men för mig är det en stor skopa vardagslyx att få låna den eftersom den olikt familjens andra bilar är utrustad med AC!


Mycket bad dessa varma dagar

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0