AVUNDSJUK!

Just nu befinner sig Linda på Svensk Hundungdoms riksläger i Ånnaboda och det är inte en underdrift att påstå att jag är avundsjuk. Tyvärr är bara ungdomar upp till 18 år välkomna. Jag deltog dock på lägret för sex år sedan, precis som Linda var det året jag skulle fylla 17. Nell var då 4 år. På rikslägret fördjupar man sig inte direkt i någon hundsport men man får prova på många olika. Och så får man träffa jämnåriga med samma hundintresse och dela en vecka med dem. Jag har fortfarande om än väldigt sporadisk kontakt med några av tjejerna jag träffade där.

Ni som följer min blogg vet att Linda tränar agility med Doris det senaste året, och hade såklart också bestämt sig för att ta med Doris till lägret. Men eftersom Doris är på vippen till att börja löpa och fräser åt okända hanar tyckte hon inte det kändes speciellt kul och tog därför med sig mammas Tino. När vi kom hem i tisdagsmorse sov Linda och Tino cirka tre timmar innan de packade om och begav sig till rikslägret. Jag har fått små rapporter och de verkar båda trivas som fisken i vattnet. Tino har fått testa blodspår, personspår, agility och lite lydnad och Lindi verkar så nöjd med honom.

Återigen, det värker nästan lite i bröstet, JAG VILL OCKSÅ!!!



Lindi och Tino på Venö i Danmark. Första bilden är ju söt med sen balla dom som vanligt ur!

.


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

men vad gjorde ni för att få Linda sååå intresserad av hundar??? om du har nåt knep för den årgången så är jag oerhört intresserad ;)

2010-07-02 @ 07:57:23
URL: http://zetterljungs.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0